Exegi

Exegi menu
Second Life kantoormeubilair

Exegi Second Life

High end kantoorinrichting vanuit een circulaire basis

 

Wie zijn Exegi Second Life

EXEGI werkt met talenten met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het opnieuw inzetten van het meest hoogwaardige kantoormeubilair in de markt beschikbaar. Dit wordt gerealiseerd door een strenge selectie van het meubilair en het refurbishen van de noodzakelijke onderdelen. Wij leveren complete inrichtingen inclusief verlichting, beplanting en desgewenst kunst van gerenommeerde beeldend kunstenaars. Wat niet refurbished kan worden, wordt opnieuw als grondstof afgezet. Een product dat door ons onder handen genomen wordt, krijgt letterlijk een second life.

EXEGI heeft met zijn partners jarenlange ervaring op het gebied van second life kantoorinrichting, in de breedste zin van het woord. Dankzij onze praktijkervaring, kennis en ons uitgebreide netwerk heeft u toegang tot een duurzaam en kwalitatief meubelaanbod van A-merken. Ook bent u bij ons aan het juiste adres om kantoormeubilair te laten refurbishen of om uw overbodige kantoormeubilair een duurzame bestemming te geven.


Circular office

Ladder van LansinkSecond life kantoormeubilair van EXEGI is uitermate geschikt voor bedrijven en instellingen die niet in willen leveren op kwaliteit en toch hun circulaire verantwoordelijkheid willen nemen. Veel bedrijven en instellingen hebben medio april het grondstoffenakkoord getekend. Dit akkoord geeft richting aan wat we moeten doen om zuiniger en slimmer met onze grondstoffen, producten en diensten om te gaan en zo de ambitie, Nederland circulair in 2050, te halen.

De basis voor het grondstoffenakkoord is de ladder van Lansink. Om tot een circulaire economie te komen moet de hoogste trede worden gerealiseerd door preventie van de afvalfase. EXEGI Second Life balanceert tussen preventie en hergebruik. Veel onderdelen van inrichtingen worden een op een opnieuw ingezet. Soms is een reinigingsbeurt het enige dat nodig is.


Waarom second life kantoormeubilair

In een wereld waarin grondstoffen steeds schaarser worden en waarin het milieu onder druk staat, is het belangrijk om als bedrijf of instantie een bijdrage te leveren aan een schone, groene wereld. Steeds meer bedrijven geven daarom prioriteit aan duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), zo ook bij de inrichting van kantoorruimtes.

Volgens het principe van de circulaire economie geven wij kantoormeubilair een tweede leven. De aarde wordt niet belast door de onnodige productie van nieuwe goederen en deze belanden na gebruik niet meer standaard op de afvalberg. Heeft u als bedrijf een MVO-doelstelling dan geeft een second life office daaraan een uitstekende invulling.

Een bijkomend voordeel is dat het bovendien budgettair verantwoord is. U richt uw kantoor in met A-kwaliteit refurbished kantoormeubilair ver onder de nieuwprijs. Ons aanbod bestaat uitsluitend uit good-as-new of refurbished kantoormeubilair van bekende A-merken. Vaak is het meubilair dat bij ons wordt binnengebracht amper twee jaar oud en in perfecte conditie.

Al het door ons ingenomen meubilair ondergaat bij binnenkomst een uitgebreide inspectie op:

  • vlekken
  • beschadigingen
  • niet werkende onderdelen
  • verouderde elementen

Waar nodig worden onderdelen vervangen om het product weer een volwaardig nieuw leven te geven.

In onze twee werkplaatsen worden meubels die echt hun levenscyclus hebben behaald, bijvoorbeeld doordat ze zwaar beschadigd zijn, deskundig gedemonteerd voor het hergebruik van onderdelen en materialen voor recycling.

Tevens hebben wij de mogelijkheid om meubilair te herstofferen in originele stoffen. Dus is een van uw zes stoelen beschadigd, schroom dan niet om contact met ons op te nemen.